Dažniausiai užduodami klausimai

Vartotojams


Bėga drumzlinas vanduo. Kur kreiptis?

Kreiptis į vandentiekio avarinę tarnybą telefonu 0 447 54 909.

Turiu permoką, ką turėčiau daryti? Kur skambinti?

Kreiptis į Abonentų tarnybą telefonu 0 447 71 310.

Sumažėjęs vandens spaudimas. Kur kreiptis?

Kreiptis į vandentiekio avarinę tarnybą telefonu 0 447 54 909.

Kur kreiptis, jei bute įvyko vandentiekio avarija?

Namo vidaus vandentiekio ir nuotekų vamzdynus eksploatuoja daugiabutį namą prižiūrinti organizacija (daugiabučio namo savininkų bendrija ar kita daugiabutį namą administruojanti įmonė). Todėl įvykus vandentiekio avarijai bute, reikia kreiptis į daugiabučio namo savininkų bendrijos pirmininką, ar į daugiabutį namą administruojančią bendrovę.
Jei likviduojant avariją reikia nuimti vandens skaitiklio plombą, namą eksploatuojančios organizacijos atstovas privalo surašyti aktą, kuriame turi būti užfiksuoti vandens skaitiklio rodmenys plombos nuėmimo metu. Aktas turi būti surašytas dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo abi šalys, vienas egzempliorius paliekamas Jums.
Likvidavus avariją, apie šį faktą turite nedelsiant mus informuoti telefonu 0 447 71 310. Tada sutartu laiku į namus atvykęs specialistas vėl užplombuoja vandens skaitiklį.

Kur kreiptis, jei įvyko lauko vandentiekio ar nuotekų avarija?

Jei įvyko vandentiekio tinklų lauko avarija, stipriai pablogėjo geriamojo vandens kokybė, kviečiame skambinti vandentiekio avarinei tarnybai telefonu 0 447 54 909. Jei įvyko nuotekų tinklų lauko avarija, kviečiame skambinti nuotekų avarinei tarnybai telefonu 0 447 72 990.

Kokios jūsų rekomendacijos, vykstant lauko vamzdynų remonto darbams, įvykus vamzdynų avarijai ar po jos?

Jei apie planuojamus darbus iš bendrovės gavote informaciją iš anksto, tuomet prašome ir kviečiame pasirūpinti vandens atsargomis. Vandens atsargų turėkite tiek, kad jų užtektų ne tik sustabdžius vandens tiekimą, bet ir jį atnaujinus, kol bus šalinami neišvengiami darbų padariniai.
Drumstas vanduo gyventojams nėra pavojingas, tačiau naudoti jį gali būti nemalonu. Todėl tokį vandenį rekomenduojame gerti tik virintą. Vandens drumstumas po rekonstrukcijos ar avarijų likvidavimo tinkluose darbų (sustabdžius ir atnaujinus vandens tiekimą senuose vandentiekio tinkluose) yra gana dažnas ir neišvengiamas padarinys. Nors didžioji dalis susidrumstusio vandens po atliktų darbų ir yra išleidžiama pro vandens hidrantus, tačiau nedidelė dalis sudrumsto vandens gali patekti ir į gyventojų čiaupus. Drumstą vandenį sudaro mikroelementai ir mineralai: geležis, manganas, kalcis, magnis ir kt., kurie nėra pavojingi žmogaus sveikatai ar gyvybei, tačiau yra labai nepatrauklios išvaizdos.

Jei po nutraukto vandens tiekimo iš čiaupo pasigirsta neįprasti garsai – tai vamzdynuose susikaupęs oras. Išgirdus iš čiaupo sklindantį panašų garsą patariama atsukti čiaupą ir trumpai palaukti. Pradžioje iš čiaupo vanduo gali bėgti su pertrūkiais, tačiau šiek tiek palaukus, srovė išsilygins. Vandeniui pradėjus bėgti įprastai jo spalva gali būti pakitusi – vanduo gali būti susidrumstęs.

Jei po nutraukto vandens tiekimo pasikeitė vandens slėgis (silpnesnė nei įprastai vandens srovė), patikrinkite čiaupo sietelį (čiaupo gale esantį tinklelį). Čiaupo sietelį paprasta nusukti pasinaudojant santechniniu raktu ar replėmis. Atsukę ir nuėmę sietelį – išvalykite ant jo susikaupusias nuosėdas. Jei vandens slėgis pasikeitė visuose namuose esančiuose čiaupuose – problema gali būti susijusi su vandens skaitikliu. Tokiu atveju „Jurbarko vandenys“ avarinės brigados bus pasirengusios jums pagelbėti. Susisiekti su mumis ir praneškite apie vandens slėgio ar kokybės sutrikimus galite tel. Nr. 0 447 54 909.

Kaip gauti ir kur kreiptis dėl kompensacijos už geriamąjį vandenį?

Dėl kompensacijos reikia kreiptis į gyvenamosios vietos seniūniją arba pildyti prašymą elektroniniu būdu tinklalapyje: https://www.spis.lt/

Jei laiku nesumokėjau už paslaugas? Kur skambinti?

Reikia skambinti Abonentų tarnybai telefonu 0 447 71 310.

Negavau sąskaitos. Kur skambinti?

Reikia skambinti Abonentų tarnybai telefonu 0 447 71 310.

Kaip, kur ir kada deklaruoti vandens skaitiklių rodmenis?

Vandens skaitiklių rodmenys deklaruojami apmokant sąskaitas (įrašomi sąskaitoje banko šablone, savitarnos svetainėse / programėlėse „Viena sąskaita“, „Perlas Go“) . Jeigu nemokate, skaitiklių rodmenis galite pranešti telefonu 0 447 71 310 arba el. paštu abonentai@jurbarkovandenys.lt

Kas nutinka pavėlavus / nedeklaravus einamojo mėnesio vandens skaitiklio rodmenų?

Deklaruoti vandens skaitiklio rodmenis reikia kiekvieną mėnesį. Jei pavėlavote, deklaruoti vandens apskaitos prietaiso rodmenis galite paskambinę telefonu 0 447 71 310.

Kaip deklaruoti vandens skaitiklio rodmenis, jei patikrinamas / pakeičiamas skaitiklis?

Reikia deklaruoti esamus skaitiklio rodmenis. Pakeisto skaitiklio rodmenys ir sunaudoto vandens kiekis bus matomas kito mėnesio sąskaitoje.

Kodėl turi būti keičiami geriamojo vandens skaitikliai?

Vandens skaitikliai yra keičiami, nes jiems privalo būti atliekama periodinė metrologinė patikra (tikrinama, ar skaitikliai atitinka jiems nustatytus reikalavimus tikslumo klasei).

Kaip pranešate apie vandens skaitiklių keitimo darbus?

Pranešimai paliekami pašto dėžutėse, daugiabučių namų skelbimų lentose. Taip pat gyventojai yra informuojami telefonu, el. paštu.

Kas atlieka vandens skaitiklių keitimo darbus?

Vandens skaitiklius keičia UAB „Jurbarko vandenys“ darbuotojai.

Kokios priemonės taikomos, jeigu klientas atsisako arba nesudaro sąlygų bendrovės darbuotojams pakeisti vandens skaitiklius, kurių metrologinės patikros galiojimo laikas pasibaigęs?

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro 2006-12-29 įsakymu Nr. D1 – 629 patvirtintų Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklių punktu „57. Atsisakius įleisti geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo įgaliotą atstovą, pateikusį geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo įgalioto asmens pasirašytą prašymą ir geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo išduotą darbo pažymėjimą su darbuotojo nuotrauka, vardu, pavarde, pareigomis, darbo dienomis nuo 8 iki 20 val. į butą (patalpas) ar bendrojo naudojimo patalpas atlikti geriamojo vandens ir (arba) nuotekų apskaitos prietaisų, geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo infrastruktūros priežiūrą (įrengti ar pakeisti geriamojo vandens ir (arba) nuotekų apskaitos prietaisus, atlikti jų metrologinę patikrą, patikrinti apskaitos prietaisų techninę būklę, eksploatavimo sąlygas, patikrinti vandentiekio įvado ir (ar) nuotekų išvado techninę būklę, teisės aktų nustatyta tvarka sustabdyti geriamojo vandens tiekimą įsiskolinusiam asmeniui) (toliau – atlikti tam tikrus veiksmus), nuo atsisakymo įleisti dienos (atsisakymo įleisti diena laikoma diena, kurią abonentas ar vartotojas informavo, kad atsisako įleisti geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo įgaliotą atstovą atlikti tam tikrus veiksmus, arba pirma kalendorinė diena pasibaigus registruotame laiške nurodytam terminui) suvartoto geriamojo vandens kiekis ir (ar) išleistų nuotekų kiekis vartotojams skaičiuojamas vidutinį savivaldybėje suvartojamo geriamojo vandens kiekį (K) padauginus iš koeficiento 2, o abonentams skaičiuojant, kad vanduo tekėjo 0,35 (trisdešimt penkių šimtųjų) metro per sekundę greičiu visu vandentiekio įvado ir (ar) nuotekų išvado skersmeniu dvidešimt keturias valandas per parą. Vartotojams ir abonentams motyvuotame rašte nurodoma, kad tokiu būdu suvartoto geriamojo vandens ir (ar) nuotekų kiekis bus skaičiuojamas, kol bus atlikti tam tikri veiksmai.“

Ką daryti, jei įtariu, kad geriamojo vandens skaitiklis, kurio metrologinės patikros galiojimo laikas nepasibaigęs, rodo neteisingus rodmenis?

Vadovaujantis Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklių 39.3 punktu, vartotojas (abonentas) turite teisę prašyti atlikti geriamojo vandens prietaiso neeilinę metrologinę patikrą, jeigu įtaria, kad naudojamo apskaitos prietaiso rodmenys neteisingi arba neatitinka jiems nustatytų reikalavimų.

Ką daryti sugedu (sustojus) geriamojo vandens skaitikliui?

Galima rašyti el. paštu abonentai@jurbarkovandenys.lt arba skambinti Abonentų tarnybai telefonu 0 447 71 310.

Remontuoju vonios kambarį, noriu laikinai nuimti vandens skaitiklį, bet jo prijungimas užplombuotas. Ką turėčiau daryti? Kur pranešti?

Reikia skambinti Abonentų tarnybai telefonu 0 447 71 310.

Kokie teisės aktai reguliuoja geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugos teikimą ir gavimą?

Teisės aktus rasite čia.

Vandens ir nuotekų tinklai


Kokius dokumentus reikia pateikti norint prisijungti prie tinklų?

Visą reikiamą informaciją rasite čia.

Kaip išsirinkti rangovus ir projektuotojus?

Siūlome pasinaudoti internetinio puslapio VisaLietuva.lt paslaugomis. Taip pat galima ieškoti interneto paieškos įrankių pagalba, įvedant frazę „inžinerinių tinklų projektavimas” arba „inžinerinių tinklų darbai”.

Iš kur gauti žemės sklypo planą ir nuosavybės dokumentus?

Žemės sklypo planą, žemės sklypo ar įregistruotų statinių nuosavybės teisę ar kitą valdymo teisę patvirtinančius dokumentus teikia VĮ „REGISTRŲ CENTRAS“.

Kaip / kur pasidaryti geodezinę nuotrauką?

Siūlome pasinaudoti internetinio puslapio Įmonių katalogas, įmonių paieška – VisaLietuva.lt paslaugomis. Taip pat galima ieškoti interneto paieškos įrankių pagalba įvedant frazę “geodezinė nuotrauka”.

Dėl laistymo skaitiklio įrengimo. Kokius veiksmus reikia atlikti?

Prašome kreiptis į Abonentų tarnybą el. paštu abonentai@jurbarkovandenys.lt arba telefonu 0 447 71 310 ir jums bus pateikta visa informacija.

Noriu vykdyti kasimus šalia vandentiekio ir nuotekų linijų. Kur kreiptis?

Prašome skambinti telefonu 0 447 51 359.

Kaip žiemą apsaugoti vidaus vandetiekio vamzdynus nuo užšalimo?

Tinkamai ir laiku nesutvarkyti, neprižiūrėti inžineriniai tinklai ir būstas gali sukelti daugybę rūpesčių ir nemalonumų žiemos metu. Bendrovės „Jurbarko vandenys“ Avarinė tarnyba šaltuoju periodu gauna nemažai skundų dėl užšalusių vandentiekio tinklų, įvadų ar apskaitos mazgų. Daugeliu atvejų vanduo užšąla vartotojo eksploatuojamame vamzdyne. Dažniausia to priežastis – per sekliai pakloti vandentiekio vamzdžiai, minusinė patalpų, kur yra vamzdynai, apskaitos mazgai ir uždaromoji armatūra, temperatūra. Pagal Statybos techninį reglamentą STR 2.07.01:2003, patalpų, kuriose yra inžineriniai įrengimai, temperatūra neturi būti mažesnė kaip +5 ºC. Tačiau, kaip rodo statistika, vartotojai laiku nepasirūpina, kad jų nuosavybėje ar teritorijoje esantys vandentiekio tinklai būtų tinkamai įrengti, o patalpos apsaugotos nuo šalčio. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės daugiabučio namo administratorius turi organizuoti namo bendrojo naudojimo objektų nuolatinę priežiūrą, šalinti smulkius defektus, užtikrinti inžinerinių sistemų saugų naudojimą bei profilaktiką. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklės taip pat teigia, kad abonentai (vartotojai) teisės aktuose nustatyta tvarka privalo prižiūrėti nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdomus ar naudojamus geriamojo vandens naudojimo įrenginius ir geriamajam vandeniui tiekti reikalingas komunikacijas. Individualių namų savininkai, jungdamiesi prie centralizuotų vandentiekio ir nuotekų tinklų, turėtų atkreipti dėmesį į STR keliamus reikalavimus dėl vandentiekio tinklų gylio.

Kad žiemą išvengtumėte nepatogumų ir nuostolių, rekomenduojame:
· papildomai termoizoliacinėmis medžiagomis apšiltinti nešildomose patalpose esančius vandentiekio įrengimus ir vamzdynus;
· užtikrinti, jog vartotojų teritorijoje esantys vandentiekio ir nuotekų tinklai bei įrenginiai nebūtų užstatyti, neprieinami, užtvindomi, neužšaltų, neapledėtų tinklų šulinių dangčiai, neužlietų paviršinis vanduo (vandentiekio ir nuotekų tinklų šuliniai turi būti sandariai uždengti dangčiais);
· jei užšalo vandentiekio įrenginiai ar vamzdynai, šildyti karštu vandeniu, elektriniais šildytuvais ir jokiu būdu nešildyti atvira ugnimi, nes gali sugesti skaitiklis ar išsilydyti įrenginių medžiagos;
· jei oro temperatūra atšąla iki 30 ar net 40 laipsnių šalčio, leisti vandeniui tekėti iš čiaupo bent silpna srovele.
Įvykus avarijai, pranešti mums vandentiekio avarijų telefonu 0 447 54 909.

Kas atsako už namo vidaus vandentiekio ir nuotekų tinklų eksploatavimą?

Už daugiabučio namo vidaus vandentiekio, nuotekų ir kitų tinklų eksploatavimą atsako namo administratorius (namą administruojanti bendrovė) arba daugiabučio namo savininkų bendrija.

Kas nustato vandentiekio ir nuotekų tinklų eksploatacijos ribas?

Vandentiekio ir nuotekų tinklų eksploatacijos ribas nustato geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sutartis su UAB „Jurbarko vandenys“ pagal tinklų turtinę priklausomybę.

Ar „Jurbarko vandenys“ savo lėšomis įves vandenį ir nuotekas iki pat namo?

UAB „Jurbarko vandenys“ bendrovės lėšomis įvadinių tinklų iki namo (sklypo ribose) nekloja.

Ar „Jurbarko vandenys“ gali įvesti įvadą ir išvadą nuo magistralinio ar kvartalinio tinklo iki namo?

Dėl UAB „Jurbarko vandenys“ teikiamų vandentiekio ir nuotekų tinklų statybos darbų kreipkitės telefonu 0 447 51 359.

Kur kreiptis dėl vandens atvežimo?

UAB „Jurbarko vandenys“ vandens atvežimo paslaugų neteikia.

Kur kreiptis dėl nuotekų išvežimo?

Dėl nuotekų išvežimo prašome kreiptis telefonu 0 447 72 990.

Neradote atsakymo į savo klausimą?